2011. márc. 23.

Spenótos gnocchi

Ugyan ez a recept egy kissé időigényes, ha az ember késő este ér haza, de megéri a fáradtságot! Isteni finom!
A receptet a nosalty.hu oldalon találtam, de változtattam az összetevőkön, hogy candidás betegek is fogyaszthassák. Vigyázat! A krumpli miatt szigorú diétában nem alkalmas (az első két hét során)!

Hozzávalók:

  • 10 dkg spenót (én fagyasztottat használtam)
  • 30 dkg krumpli
  • 15-20 dkg tönkölybúza liszt (vagy amennyit felvesz)
  • 1 tojás
  • pár kanál oliva
  • 10 dkg reszelt mozarella vagy anikó sajt
  • 1 pohár joghurt
  • só, szerecsendió
  • 1 gerezd fokhagyma
1. A krumplit héjában megfőzzük, meghámozzuk, és krumplinyomóval áttörjük.
2. A fagyasztott spenótot lassú tűzön felmelegítjük, szükség esetén egy kis vizet öntünk alá.
3. A krumplit, a tojást, a sót és a spenótot a liszttel addig keverjük, amíg formázható tésztát kapunk, majd kukackákat formálunk belőlük (1 cm vastag).
4. A kukacokat forró vízben kifőzzük, majd olivára fektetjük.
5. A joghurtot összekeverjük a szerecsendióval, sóval és a fokhagymával, majd a nudlira merjük.
6. Reszelt sajttal tálaljuk.

A spenót íze kevésbé érvényesül ebben a remekben, de ezt én nem is bántam:-)