2011. ápr. 15.

Szezámos diótej

Nemrégiben vettem egy liter rizstejet, hogy ne mindig szójatejet kelljen fogyasztani, és még akciós is volt. Sajnos, azonban, olyannyira nem ízlik, hogy legszívesebben kivágnám az ablakon. Ezért kellett más alternatíva után néznem, és egy külföldi honlapon rábukkantam a szezámos diótejre. Az íze egész megnyerő, főleg annak, aki szereti a diót és már ivott rizstejet!

Szezámos diótej


Hozzávalók:

  • 5 dkg dió
  • 2 evőkanál szezámmag
  • kb. 9 dl víz
  • 2 teáskanál nyírfacukor

  1. A diót és a szezámmagot egy éjszakára vízben áztatjuk, majd meleg víz hozzáadása mellett leturmixoljuk.
  2. A diólevet ezután leszűrjük, lehűtjük, és már fogyasztható is.

Én ebből készítettem másnap diós-köleses lepényt (ezt majd később), de nagy szenvedélyemnek (amiről még a candida sem tud lebeszélni), a kávézásnak is ezzel hódoltam. Laktózérzékenyek is fogyaszthatják, sőt csontritkulás esetén is kiváló választás, magas kalcium-tartalmánál fogva! (A képen egy kis fahéjat szórtam rá, ami szintén nagyon jó gombaölő!)