2011. ápr. 13.

Vendégváró almás-diós muffin

Néha jómagam is meglepődök, hogy mi minden fogyasztható a szigorú étrend betartása mellett. Az alábbi sütit azért készítettem, mert szombatra vendégeket vártunk, és nagy sikert aratott. Csupa-csupa engedélyezett összetevőket tartalmaz.

Almás-diós muffin


Hozzávalók:
  • 10 dkg teljeskiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 20 dkg darált dió
  • 5 dkg zabpehely
  • 10 dkg nyírfacukor
  • 4 db reszelt alma
  • 2 db tojás
  • kb. 1 dl olaj
  • reszelt citromhéj
  • fahéj
  • szódabikarbóna
1. A diót ledaráljuk. (Én félretettem egy picit, amit durvára szeltem és a tetejére szórtam. Így az íze is különlegesebb lett!)
2. Az almát megmossuk, meghámozzuk és a lereszeljük.
3. A lisztet összekeverjük, a fűszerekkel, a szódabikarbónával, a cukorral, a pehellyel és a dióval.
4. A keverékhez keverjük a tojásokat, az almát és az olajat, majd kanállal muffinformába szépen elosztjuk és kb. 190 fokon kisütjük.




Nekem ebből a mennyiségből 23 db lett, mert voltak köztük elég kicsik is. Ugyanis azt vettem észre, hogy a kisebb muffinoknak kevésbé állnak ellen a vendégek.