2011. ápr. 18.

Csirkefasírt

Régóta rágódtam azon, hogy miként tudnám előállítani a fasírtot úgy, hogy ne a diéta szabályainak is megfeleljen. Nos, nem is volt olyan nehéz! A darált sertéshúst csirkemellfilével helyettesítettem, amit húsdarálóval ledaráltam. A vízbe áztatott zsemlét szárított búzacsírával kerültem ki, míg a zsemlemorzsát teljeskiőrlésű morzsával illetve, miután kb. a felénél az elfogyott, grahamlisztes lenmagkeverékkel pótoltam.


Csirkefasírt

Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemellfilé ledarálva
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 fej hagyma
  • kakukkfű
  • majoranna
  • 1 teáskanál kömény
  • bors
  • paprika
  • 2 tojás
  • olívaolaj
  • szárított búzacsíra
  • teljeskiőrlésű morzsa/grahamlisztes lenmagkeverék

1. A húst ledaráljuk, a hagymát apró kockákra szeleteljük, és hozzáadjuk a húshoz.
2. Belekeverjük a fűszereket, a sót, és hozzáadjuk a tojásokat.
3. Nagyon alaposan elkeverjük, és hozzáadagolunk pár kanál búzacsírát. Vigyázat! A búzacsíra sok folyadékot szív magába, így óvatosan bánjunk vele!
4. Én fél órára hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek, de ez elhagyható.
5. A húsos masszából ezután kis gombócokat formálunk, lepénnyé nyomjuk őket, és megforgatjuk a morzsában vagy, ennek hiányában, a grahamlisztes lenmagkeverékben.
6. Forró olíván kisütjük őket.

Nagyon finom lett!